پرش به محتوا
خانه » وبلاگ » آیا آلودگی صوتی باعث سقط جنین میشود؟

آیا آلودگی صوتی باعث سقط جنین میشود؟

آیا آلودگی صوتی باعث سقط جنین میشود؟

 

آیا آلودگی صوتی باعث سقط جنین میشود؟

 

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی به نقش آلودگی صوتی به عنوان یکی از عوامل بروز سقط جنین اشاره کرد و گفت: مطالعات صورت گرفته نشان میدهد که آلودگی صوتی می تواند سبب بروز مشکلات باروری مانند سقط جنین شود.

در حاشیه دومین کنگره بین المللی چالش های بالینی در مامایی، زنان و نازایی در گفت و گویی با خبرنگار علمی اظهار کرد:

علاوه براین آلودگی صوتی میتواند سبب بروز مشکلات باروری دیگری مانند زایمان های زودرس و یا تولد نوزادان کم وزن شود.

این مشکلات بیشتر در افرادی که در مجاورت اماکنی مانند بزرگراه ها زندگی می کنند، دیده شده و این در حالی است که به این مساله کمتر توجه می شود.

شایعترین علل سقط جنین و میزان شیوع

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی در خصوص شایعترین علل سقط جنین گفت شایعترین علت سقط های زیر 12 هفتگی عوامل ژنتیکی هستند و پس از آن دلایلی مانند کمبود برخی هورمونها همچون هورمون پروژسترون یا اختلالات عملکردی غده تیروئید ، مشکلات رحمی ، مانند چسبندگیهای رحمی یا گنجایش کم رحم که نمی تواند جنین را بیشتر از 20 هفته نگه دارد و جنین را دفع میکند.

دانشیار دانشگاه اظهار کرد :

آمار سقط جنین در کشور ما با آمار جهانی چندان تفاوتی ندارد ، طبق آمار جهانی حدود پانزده درصد زنان باردار دچار سقط میشوند که در ایران نیز همین طور هست .

خرید قرص سقط جنین

نقش آلودگی هوا و استرس در بروز سقط جنین

متخصص زنان و مامایی وفلوشیپ ای وی اف و ناباروری در پاسخ به پرسشی درباره نقش آلودگی هوا یا استرس در روز سقط جنین توضیح داد در مورد آلودگی هوا تحقیقات و مطالب زیادی منتشر شده است که نشان می دهد این مسئله میتواند سبب ناهنجاریها و یا بیماریهایی مانند اوتیسم در نوزادان شود وی افزود همچنین نتایج این تحقیقات نشان می دهند که آلودگی هوا میتواند سبب زایمان زود رس و وزن کم جنین در موقع تولد شود،اما اینکه به عنوان عامل سقط ثابت شده باشد هنوز مطلب ثابت شده ای وجود ندارد زیرا اثبات آن به بررسی های دقیق طولانی مدت و با جامعه آمار بالایی دارد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی  گفت با این حال تحقیقات انجام شده در مورد افرادی که در مجاورت معادن یا کارگاههای صنعتی زندگی میکردند نشان داده است که آلودگیهای موجود دراین اماکن در سقط جنین موثر بوده است، وی اظهار کرد در خصوص ایجاد مشکل کم وزنی و زایمان زود رس به دلیل وجود استنشاق آلاینده های موجود در هوا توسط مادر باردار اکسیژن رسانی خوبی به جفت صورت نمیگیرد که در نتیجه منجر به زایمان زودرس یا نوزاد با وزن کم میشود وی در مور اینکه زایمان زودرس چیست و به چه زایمانهایی زودرس گفته میشود توضیح داد زایمانهایی که بین 20 و 28 هفتگی بارداری رخ میدهد زایمان زودرس گفته میشود.

متخصص زنان و مامایی و فلوشیپ و ناباروری در خصوص نقش استرس در بروز سقط جنین نیز گفت استرس باید بسیار شدید باشد تا بتواند سبب سقط شود مانند مواجه باوقایع ناگهانی و شوک برانگیز اما استرسهای روزانه بعید است که سبب سقط جنین شود و مطالعاتی نیز تاکنون در این خصوص منتشر نشده است.نظرات خود را در قسمت دیدگاه ارسال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما