پرش به محتوا
خانه » وبلاگ » چگونه با قرص میفپریستون سقط جنین کنم؟

چگونه با قرص میفپریستون سقط جنین کنم؟

چگونه با قرص میفپریستون سقط جنین کنم؟

 

چگونه با قرص میفپریستون سقط جنین کنم؟

 

سقط جنین با قرص میفپریستون چگونه با قرص میفپریستون سقط جنین کنم؟ عوارض قرص میفپریستون چطور از میفپریستون و میزوپروستول برای سقط جنین استفاده کنم؟

چگونه با قرص میفپریستون سقط جنین کنم؟

توجه! بیاد داشته باشید که قرص میفپریستون برای سقط جنین افرادی که در هفته دهم بارداری و یا زود تر هستند موثر است. اگر بارداری شما پیشرفته تر از هفته دهم است بهترین راه این است که به یک مرکز پزشکی مراجعه کنید.

ترکیب دارو های میفپریستون و میزوپروستول برای سقط جنین کاملا موثر است. (ترکیب این دارو دقت 95 درصدی در ایجاد نتیجه دلخواه شما دارد) پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

باید یک قرص میفپریستون و 4 قرص میزوپروستول استفاده کنید. قرص میفپریستون باید 200 میلی گرمی باشد و هر کدام از قرص های میزوپروستول نیز 200 میکروگرم باید باشد. اگر برایتان امکان پذیر است 8 قرص میزوپروستول تهیه کنید که 4 تا قرص جهت احتیاط بیشتر داشته باشید.

اگر قرص های شما در اندازه ها و دوز های مختلف هستند باید آن ها را بطوری تقسیم کنید که به مقادیری که گفته شد برسد تا اندازه دقیق مورد نیاز رعایت شود.

خرید قرص سقط جنین

چطور از میفپریستون و میزوپروستول برای سقط جنین استفاده کنم؟

مرحله اول:

قرص میفپریستون را با آب بخورید.

اگر در مدت زمان 1 ساعت پس از قورت دادن قرص میفپریستون، استفراغ کنید، به احتمال زیاد قرص کارایی نخواهد داشت.

مرحله دوم:

24 تا 48 ساعت پس از خوردن قرص میفپریستون صبر کنید.

حداقل 24 ساعت و حداکثر 48 ساعت باید به قرص زمان بدهید. هر زمانی در این محدوده قابل قبول است مثلا اگر 30 ساعت صبر کنید هم مشکلی ندارد.

مرحله سوم:

یک ساعت قبل از خوردن قرص میزوپروستول 800 گرم قرص ایبوپروفن مصرف کنید.

این مرحله الزامی نیست اما به شدت توصیه میشود. ایبوپروفن میتواند گرفتگی ها را روان کند و به کاهش عوارض احتمالی قرص میزوپروستول همچون سردرد، تب و احساس سرما کمک میکند.

مرحله چهارم:

4 عدد قرص میزوپروستول را زیر زبان خود قرار دهید.

حتما باید به مدت 30 دقیقه قرص ها را زیر زبان خود نگه دارید. در این 30 دقیقه قرص ها جذب بدن شما میشود. پس از 30 دقیقه آب بخورید تا باقیمانده های قرص را بشورد و ببرد.

اگر در طول 30 دقیقه ای که قرص های میزوپروستول را زیر زبان خود قرار داده اید استفراغ کنید احتمال اینکه قرص ها تاثیری نداشته باشند زیاد است. اگر چنین اتفاقی افتاد، باید دوباره مرحله چهارم را تکرار کنید (دوباره از 4 قرص دیگر استفاده کنید) البته اگر پس از 30 دقیقه ای که قرص ها زیر زبان شما قرار داشته استفراغ کنید نیاز به تکرار مرحله چهارم ندارید چراکه دارو جذب بدن شما شده است.

اگر سه ساعت پس از استفاده از قرص میزوپروستول گذشت و خونریزی نداشتید و یا خونریزی تان کمتر از خونریزی در زمان پریود تان است، بهترین راهکار این است که از میزوپروستول بیشتری استفاده کنید. اگر در مدت زمان سه ساعت پس از مصرف 4 قرص مانند زمان عادت ماهیانه خود و یا حتی بیشتر خونریزی داشته باشید، نیازی نیست بیش از اندازه گفته شده قرص بخورید.

مرحله پنجم:

2 قرص میزوپروستول زیر زبان خود قرار دهید، برای 30 دقیقه قرص ها باید زیر زبان بمانند. سپس 3 ساعت منتظر بمانید.

مرحله ششم:

اگر پس از گذشت سه ساعت همچنان خونریزی نداشتید، دو قرص دیگر به همان روش قبل مصرف کنید.

اگر پس از گذشت سه ساعت دیگر همچنان خونریزی نداشتید، باید با یک پزشک مشورت کنید. استفاده بیشتر از قرص در این مرحله توصیه نمیشود.

عوارض مورد انتظار پس از مصرف قرص میفپریستون
اکثر خانم ها پس از استفاده از میفپریستون هیچ علائم قابل مشاهده ای ندارند یعنی هیچ چیز خاصی احساس نمیکنند. بیاد داشته باشید که حتی اگر پس از مرحله استفاده از قرص میفپریستون خونریزی داشتید، حتما برای تکمیل شدن پروسه همچنان باید از قرص میزوپروستول استفاده کنید.

پس از استفاده از میزوپروستول خونریزی و گرفتگی خواهید داشت. برخی از خانم ها (نه همه) لخته خونی نیز ترشح میکنند. بیاد داشته باشید که نمیتوان دقیقا گفت که چه زمانی درد و خونریزی شروع میشود، میتواند بلافاصله پس از مصرف میزوپروستول باشد و یا چند ساعت بعد از آن.

میزان خونریزی باید به اندازه عادت ماهانه شما باشد و یا به مدت چند ساعت کمی بیشتر هم باشد مشکلی ایجاد نخواهد کرد. بیاد داشته باشید که مراحل سقط جنین 2 هفته طول میکشد تا تکمیل شود. این موضوع بدان معنا میباشد که ممکن است که شما بطور نامنظم برای چند روز و یا چند هفته پس از استفاده از این قرص ها، خونریزی داشته باشید.

توجه کنید که تجربه سقط جنین هر دفعه متفاوت است و هر فردی با فرد دیگر فرق دارد.

اکثر خانم هایی که دارای علائم بارداری میباشند، 5 روز پس از استفاده از میزوپروستول ، دیگر این علائم را نخواهند داشت. حتی اگر بلافاصله پس از استفاده از قرص ها علائم بارداری شما ناپدید شود، نشانه خوبی برای این است که شما دیگر حامله نیستید.

عوارض میفپریستون و میزوپروستول

برخی از خانم ها پس از استفاده از میزوپروستول ممکن است عوارضی داشته باشند که این عوارض میتواند از چند ساعت تا چند روز ادامه داشته باشد.

برخی از این عوارض عبارتند از:

تب
اسهال
حالت تهوع
سردرد
احساس سرما
ملاحظات

برای جلوگیری از عفونت تا زمان اتمام خونریزی ها بسیار مهم است که این اقدامات را انجام دهید:

هیچ چیزی را وارد واژن خود نکنید. حتی تامپون و یا فنجان قاعدگی

از فعالیت های ورزشی شدید بپرهیزید (حمل وسایل سنگین، کشیدن و یا هل دادن اجسام، بیش از حد معمول راه رفتن و یا از پله بالا و پایین رفتن)

عوارض خطرناک قرص میفپریستون

اگر هر کدام از علائمی که در ادامه میاید را داشته باشید به این معنی است که مشکلی برای شما پیش آمده و باید به سرعت به یک مرکز پزشکی مراجعه کنید.

اگر خونریزی شما به حدی است که در مدت یکساعت 2 عدد نوار بهداشتی بطور کامل آغشته در خون شده و این وضعیت برای 2 ساعت و یا بیشتر ادامه پیدا کند.

تب 38 درجه سلسیوس که تا 12 ساعت پس از استفاده از قرص میزوپروستول پایین نیاید. (اگر احساس میکنید که تب دارید، حتما با یک دماسنج آزمایش کرده و مطمئن بشید.)
دردی که پس از خوردن ایبوبروفن بهتر نشود.

رنگ و بوی خون شما با زمان خونریزی در زمان قاعدگی متفاوت است و یا اینکه خون بوی بدی دارد.

اگر دچار قرمزی، خارش، ورم دست ها، گردن و یا صورت شدید، به احتمال زیاد به دارو ها واکنش آلرژیک نشان داده اید. برای رفع این موارد میتوانید از آنتی هیستامین استفاده کنید اما اگر در نفس کشیدن با مشکل روبرو هستید، دچار یک واکنش آلرژیک خیلی شدید شده اید و باید به سرعت خود را به یک مرکز درمانی برسانید.

توجه داشته باشید که سقط جنین فقط زمانی که خطری برای مادر در بارداری داشته باشد ، توسط پزشک تجویز می شود در غیر اینصورت عمل سقط جنین کاری ناپسند و مقایر با مبانی دینی میباشد.فروش قرص میفپریستون بدون نسخه پزشک ممنوع است.

چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما